søndag 2. juni 2013

Sommerdag ved fjorden

I dag har vi vært på stranda
-eller rettere sagt i fjæra, for her var det et godt stykke ut før vi kom på sandbunn

Våkna opp imorgest kl. 0700 til 20,4 hærlige varmegrader
Sommeren er her fortsatt og natta var så varm at det var nesten umulig å sove -nesten tropenatt var det

 I dag har det vært mye overskyet, men "fryktelig varmt"
Vi satt liksom bare og ventet på at det skulle begynne å lyne og tordne mens glade unger kosa seg og lekte i vannkanten

  Men nei, regn og tordenvær lar vente på seg

  Noen småjenter prøvde fiskelykken med håv og ei bøtte -fangst ble det òg
  
Langt der ute er storhavet

Ho Dokkemor ble et lite øyeblikk påtvunget en stor og tykk Mariusgenser i sommervarmen
-tror det blir skolegenser til henne om 2 år! 
Nå tror jeg Mariusgensere er et avsluttet kapittel, i hvert fall for ei stund:)

5 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder. Det er så herlig at alle nordover opplever denne varmen. I dag har det regnet her, men solen skinner nå. :-)
    Nydelig mariusgenser. Jeg tror jeg skal prøve å strikke noen til disse småfolka her og gjemme de til jul, hehehe....

    SvarSlett
  2. Deilige sommerdager:)
    Her nord vet vi å nyte hver eneste godværsdag:)

    Er bildene tatt i Ersfjorden?

    SvarSlett
  3. Det ser bare helt herlig ut hos dere! Klart dere må nyte sommervarmen ved sjøen. Flotte bilder!

    Ha en strålende dag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Det er opplöftanes å se att det bys på litt sol og varme dager i nord Norge åsså! Så flott!
    Her har vi åsså hadd fantastiske dager den siste tiden men ett skår i gleden jeg fikk ryggskott så litt redusert er jeg i dagene. Noe vanskelig å nå ned till ugresset som fortsetter å herje her i beddene...
    Hihi jaaja jeg skal ikke klage. Det kunne värt värre!
    Klem fra sör Sverige. Fortsatt strålende dag!

    SvarSlett
  5. Måtte bare inn å nyte litt meir av dine fine bilda! Håper dåkker har fint vär ennu! Vi har hadd finvär här med litt vind!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!