onsdag 9. mars 2016

En UFO

Dette blir nok en UFO, i alle fall for ei stund framover.
Jeg begynte på en genser strikket ovenfra og ned, men jeg synes garnet er forferdelig å strikke av.
Drops Kid Silk, et lett og luftig garn, men fryktelig tynt og vanskelig å få tak i maska på pinnen, så jeg måtte bare ha meg en pause.
 

Nytt på pinnene er et sikksakkskjørt fra Klumpelumpeboka.
Jeg strikker det i garnet Silja og med 1/2 pinnestørrelse tynnere enn i oppskrifta.
Jeg har lagt opp til str. XL!!, men du verden så smalt det blir;(
Ja, ja, jeg har vel ei datter eller to som kan overta hvis det blir for tettsittende til meg.

 
Ønsker dere en fin dag! Her er det rene påskeværet:0)

5 kommentarer:

  1. Leker farge da å det blir sikkert kjempefint ferdig selv om garnet er kranglete.
    Jeg har aldri prøvd å strikke den vegen, kanskje det blir neste prosjekt her hos meg.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Tipper skjørtet ditt kommer til å passe. Jeg var også i tvil om størrelsen mens jeg strikka mitt, men det hele fikk en lykkelig utgang. Helt perfekt og behagelig på.
    Har du prøvd en annen rundpinne på genseren? Ved "trått" garn har jeg god erfaring med metallpinner fra Pt-design. Kjøpes på Husfliden.

    Takk for hyggelig hilsen!

    God onsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset Ingunn! Skal prøve det når jeg tar prosjektet fram igjen:)

      Slett
  3. Genseren ser bare lekker ut så langt! Nydelig farge og mønster i halsen/brystet.
    Ser at det er mange som strikker sikksakkskjørtet fra Klumpelumpe-boka, det er et flott skjørt!
    Ja, det er vakkert i nord nå om dagen, får helt vår fornemmelser, sjøl om det var flere minusgrader i dag! :-)

    SvarSlett
  4. Ønsker god fortgang med strikketøy. Veldig interessant ser ut sikksakkskjortet...
    det blir kjempeflott... gleder meg å se :-)
    Vi har kald her... bare 3 grader, men fugler synger masse... for å se våren snart :-))
    Hilsen til deg. Klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer fra deg:)
-ris eller ros, alt er like velkomment!